FANDOM

Ángel Acosta Martín (Puerto de la Cruz, 25/11/1922 - Tortosa, 12/04/2015) va ser un escultor i pintor d'origen canari.

Fill de Francisco Acosta i de Encarnación Martín se va formar a l'escola de Luján Pérez (Gran Canària) i més tard a Barcelona.

Afincat a Tortosa s'encarregar de realitzar el Monument de la plaça de la Corona d'Aragó de Ferreries que havia dissenyat Soriano-Montagut.

És autor de la imatge de la Verge del Carme (1954) de l'església de Nuestra Señora de la Peña de Francia (Puerto de la Cruz, Tenerife) i de dos dels passos de la Setmana Santa de Tortosa[1] així com d'altres talles per a esglésies de la diòcesi de Tortosa.

L'any 2005 l'Ajuntament de Tortosa li concedí el títol de Fill Adoptiu i el 2006 rebia l'homenatge de Puerto de la Cruz que li dedicà un bust i una plaça amb el seu nom. L'octubre de 2016 a més el Ple de Tortosa aprovava posar el seu nom a la glorieta que dóna accés al barri de Sant Llàtzer.[2]

Algunes obres Edit

  • Monument a Santa Maria Rosa Molas Vallvé; Hospital de la Santa Creu, Jesús-Tortosa. Inaugurat l'11 de juny de 1989.
  • Monument a Mossèn Sol;[3] Tortosa (barri del Rastre). Inaugurat el 9 de setembre de 1989.
  • Monument a la Corona d'Aragó;[4] Tortosa (barri de Ferreries). Inaugurat el 19 de gener de 1990.
  • Monument a María de la Cruz Juana Jugan; Residència Sant Miquel Arcàngel de Tortosa.
  • Bust a Manuel Moll i Salord; Seminari de Tortosa. Inaugurat el 06 de novembre del 2000.
  • Bust d'Hilari Arasa; Vinallop-Tortosa. Inaugurat el 5 d'agost de 2002.
  • Pintura mural de l'absis de la parròquia de Sant Jaume de Camarles (1975) i pintures de la parròquia de santa Magdalena de Vinaròs.
  • Pintures murals de la parròquia de la Mare de Déu dels Dolors (barri del Temple) i de l'església parroquial de la Mare de Déu dels Àngels (Sant Llàtzer-Tortosa).

Notes i referències Edit

  1. La Verge de les Angoixes (1999) i El despullament (2001-2004).
  2. A la confluència del carrer Barcelona i l'avinguda Canigó, al costat del que va ser el seu domicili. El 25 de novembre de 2016 s'inaugurava també un bust dedicat a l'escultor, donat per la família, i instal·lat al lateral N-O.
  3. Foneria GINFER (Reus).
  4. El disseny del Monument de la Plaça Corona d'Aragó de Tortosa va ser encarregat a Innocenci Soriano-Montagut Ferré el 1975 tot i que finalment va ser realitzat per Àngel Acosta.

Més wikis de Wikia.

Wiki aleatori