Fandom

Ilercavònia

2010

2.226pàgines en
aquest wiki
Add New Page
Discussió0 Share

L'any 2010 (MMX, en numeració romana) va ser un any començat en divendres en el calendari gregorià.

Esdeveniments Edit

Gener Edit

  • ERC y Greenpeace afirmen que Ascó serà candidat a acollir el cementiri nuclear i que la candidatura de Yebra (Guadalajara) és una cortina de fum. L'alcalde d'Ascó, Rafel Vidal i Ibars (CiU), opta pel silenci fins que el dia 23 se coneix la convocatòria d'un Ple extraordinari per al 26 de gener.
  • 24 de gener (diumenge): manifestació antinuclear a Ascó.
  • 26 de gener (dimarts): l'Ajuntament d'Ascó aprova la candidatura del municipi a acollir el MTC.

Febrer Edit

Març Edit

  • 7 de març (diumenge): multitudinària manifestació a Móra d'Ebre contra el MTC.
  • 10 de març (dimecres): el Parlament de Catalunya admet a tràmit, per via d'urgència, l'avantprojecte de Llei de Vegueries. CiU, PP i Ciutadans presenten esmenes per a la retirada del text que no prosperen. Campanya del PP a Tarragona contra les vegueries.
  • 11 de març (dijous): el Parlament de Catalunya refusa que Ascó i Catalunya acullin el MTC (PSC, ERC, ICV i CiU donen suport a la resolució -111 diputats-). El PP i Ciutadans s'abstenen (14 diputats).
  • 31 de març (dimecres): el conseller de Política Territorial, Joaquim Nadal, inaugura la nova carretera d'Horta de Sant Joan a l'Eix de l'Ebre (Xerta). Els treballs s'iniciaren l'octubre de 2006 i suposen la millora de les comunicacions amb la Terra Alta i el Matarranya. En aquests moments la carretera T-331 d'Ulldecona a Vinallop està en obres (les quals finalitzen a l'estiu).

Abril Edit

Maig Edit

  • 30 de maig (diumenge): manifestació de la Plataforma en Defensa de l'Ebre a Barcelona per reclamar un cabal ecològic per al riu Ebre.

Juny Edit

  • 3 de juny: la Comissió Europea obre procés d'infracció contra el govern espanyol per no haver presentat els plans de gestió de les conques hidrològiques dels rius tal i com exigeix la legislació europea en matèria d'aigua.
  • 28 de juny: sentència del Tribunal Constitucional sobre el recurs del PP contra l'Estatut d'Autonomia de Catalunya del 2006.

Juliol Edit

  • 10 de juliol (dissabte): multitudinària manifestació a Barcelona en suport de l'Estatut d'Autonomia de Catalunya i sota el lema: Som una Nació. Nosaltres decidim.
  • Aparició del primer volum d'Història de les Terres de l'Ebre, obra coordinada per Josep Sánchez Cervelló.
  • 27 de juliol (dimarts): el Govern de la Generalitat aprova definitivament el Pla territorial de les Terres de l'Ebre. Es tracta de la revisió del pla aprovat el maig de 2001. // (18:00 h.) El Parlament de Catalunya aprova la Llei de Vegueries per 68 vots a favor (PSC, ERC, ICV) i 64 vots en contra (CiU, PP i Ciutadans que ni tan sols ha participat en la ponència parlamentària). Entre els diputats que voten en contra: Francesc Sancho i Serena i Joan Bertomeu i Bertomeu.

Setembre Edit

  • 7 de setembre (dimarts): el Govern de la Generalitat aprova les EMD de Bítem i de Campredó.
  • 19 de setembre (diumenge): mor a Saragossa el cantautor, escriptor i polític José Antonio Labordeta Subías (Saragossa, 10/03/1935-19/9/2010).
  • 27 de setembre (dilluns): els Mossos d'Esquadra estrenen la nova comissaria de la Seu Regional de les Terres de l'Ebre a Tortosa.
  • 30 de setembre (dijous): obre al trànsit el Pont de Sant Jaume-Deltebre.

Octubre Edit

Novembre Edit

Necrològiques Edit

Enllaços externs Edit

Més wikis de Wikia.

Wiki aleatori