Fandom

Ilercavònia

2012

2.235pàgines en
aquest wiki
Add New Page
Discussió0 Share

L'any 2012 (MMXII, en numeració romana) va ser un any de traspàs o bixest, és a dir, de 366 dies.

Esdeveniments Edit

Gener Edit

Febrer Edit

  • 1 de febrer (dimecres); Al voltant de 1.800 persones és manifesten a Tortosa en defensa del sector públic i contra les retallades del govern català.
    • Declaracions del ministre d'Agricultura, Alimentació i Medi Ambient M. Arias Cañete (PP) anunciant un "nou" Pla Hidrològic Nacional.

Març Edit

  • 4 de març (diumenge); El 77% dels socis de la cooperativa Arrossaires del Delta de l'Ebre aproven en assemblea extraordinària la decisió d'adquirir Nomen al grup Ebro Foods per 39,2 milions d'Euros.
  • 29 de març (dijous); VAGA GENERAL.

Abril Edit

  • 15 d'abril (diumenge); 150 aniversari del naixement de l'arquitecte Víctor Beltri i Roqueta.
  • 25 d'abril (dimecres); La Confederació Hidrogràfica de l'Ebre (CHE) proposa un cabal ecològic variable que oscil·la entre els 80 metres cúbics per segon i els 155 metres cúbics per segon (80 metres cúbics per segon per als mesos d'octubre i setembre; 100 metres cúbics per segon per als mesos de novembre, desembre i d'abril a agost; 120 metres cúbics per segon per al gener; i 155 metres cúbics per segon per als mesos de febrer i març). La Plataforma en Defensa de l'Ebre alerta que el cabal ambiental anunciat per la CHE suposa la "mort legal del Delta".

Maig Edit

Juny Edit

  • 6 de juny (dimecres); s'anuncia l'extinció de l'activitat d'Antaix (la Sénia).
  • 7 de juny (dijous); torna a Tortosa el Crist de la Puríssima (segle XVII) traslladat al Centre de Restauració de Béns Mobles de Catalunya el 12 de gener.

Juliol Edit

  • 12 de juliol (dijous); El Govern de la Generalitat de Catalunya anuncia la paralització de la construcció de l'edifici de les delegacions del carrer Montcada de Tortosa, almenys fins el 2014. Fins al moment s'ha realitzat una inversió de 8 milions d'euros (dels 20 inicialment previstos), que corresponen a la fonamentació de l'edifici i a l'estructura de l'aparcament de 3 plantes i 200 places que podria estar operatiu el gener de 2013.

Agost Edit

Setembre Edit

  • 11 de setembre (dimarts); manifestació històrica independentista a Barcelona amb el lema: Catalunya, nou estat d'Europa. Notable presència de gent de les Terres de l'Ebre.

Octubre Edit

Novembre Edit

Necrològiques Edit

Vegeu també Edit

Enllaços externs Edit

Més wikis de Wikia.

Wiki aleatori