Fandom

Ilercavònia

2017

2.226pàgines en
aquest wiki
Add New Page
Discussió0 Share

El 2017 (MMXVII, en numeració romana) serà un any normal començat en diumenge. En el calendari gregorià, és el 2017è any de l'Era comuna o de l'Era cristiana, el 17è any del tercer mil·lenni i el 8è any de la dècada del 2010.

És Any jubilar Marià a la Diòcesi de Tortosa.

Farà cinquanta anys:

Farà cent anys:

  • que Alemanya va declarar la guerra submarina i que es van produir els tràgics enfonsaments a la Costa de l'Ebre: Medjerda (11 de maig), vapor italià “Ferte” (juny), Amiral de Kersaint (setembre)…
  • que va fundar-se la Societat Musical La Unió Filharmònica i es va projectar una nova plaça de bous a Tortosa, que no es va desenvolupar.
  • que Daniel Espuny va establir-se a Osuna i Ferran Pallarés a Cabra.
  • del naixement de Florenci Pla Messeguer, la Pastora.
  • de la mort d'Isidre Gassol a Barcelona i de la de Trinidad García Bermejo.
  • de la insurrecció a Rússia, un dels episodis claus de la Història mundial.
  • de la vaga general revolucionària d'agost de 1917, i de la detenció de M. Domingo[1] (ja havia estat detingut al juliol per no presentar-se davant d'un tribunal militar) i posterior empresonament al vaixell Reina Regente, primer, i al creuer Princesa de Asturias, després. El 5 de novembre de 1917 és alliberat i el 7 de novembre rebut a Tortosa i pobles de la comarca.
  • que va coronar-se el Monument als Pròcers del 9 d'Octubre de 1820 amb l'estàtua de la Victòria. L'any 1907 Agustí Querol havia guanyat el concurs per aixecar aquest monument a la Independència que se troba a la plaça del Centenari de Guayaquil (Ecuador).

I també farà:

EsdevenimentsEdit

GenerEdit

FebrerEdit

  • 8 de febrer (dimecres); el Parlament aprova la creació de la vegueria del Penedès. Els 94 vots favorables de Junts pel Sí (PDeCAT+ERC), el PSC, Catalunya Sí que Es Pot i la CUP han permès que l'aprovació de la vuitena vegueria tirés endavant, malgrat els 34 vots en contra de Ciutadans i PP.
  • ANY JUBILAR: 5 de febrer; benedicció de la nova caixa de transport del reliquiari de la Cinta, obra dels artesans Joaquim Marro i Joaquim Ginovart. //15 de febrer (dimecres); Enric Benavent Vidal, bisbe de Tortosa, presideix l'acte solemne d'extracció d'un petit fragment de la Santa Cinta del Reliquiari petit i que se trasllada a un nou reliquiari construït a València i pagat per un particular. //16 de febrer (dijous); presentació del nou reliquiari de la Llaçada, construït pel taller d'orfebreria Piró.

MarçEdit

SetembreEdit

Vegeu també Edit

Notes i referènciesEdit

  1. El Restaurador de 21/08/1917.

Enllaços externs Edit

Més wikis de Wikia.

Wiki aleatori