FANDOM

L'any 2018 (MMXVIII, en numeració romana) és un any normal que va començar en dilluns en el calendari gregorià.

Farà cinquanta anys:

Farà cent anys:

I també farà:

Esdeveniments Edit

GenerEdit

FebrerEdit

MarçEdit

AbrilEdit

  • 7 d'abril (dissabte); acte d'homenatge a Robert H. Merriman i al batalló A Lincoln a Corbera d'Ebre.
  • 12 d'abril (dijous); riuada, després de molt de temps, pel desembassament del sistema Mequinensa-Riba-roja. Durant el dissabte 14 d'abril -aniversari de la proclamació de la Segona República espanyola- el Telediario de TVE aprofita les inundacions als voltants de l'Ebre per a fer l'habitual manipulació política i parlar de la "manca d'aigua" a Múrcia.

MaigEdit

  • 6 de maig (diumenge); manifestació a Saragossa sota el lema "Salvemos Teruel".[2]
  • 9 de maig (dimecres); el despatx Arquitecturia amb seu a Girona escollit per dissenyar el nou espai públic de davant la Catedral Santa Maria de Tortosa. Anteriorment Olga Felip Ordis (Girona, 1980) i Josep Camps Povill (Tortosa, 1975) havien treballat a la ciutat amb obres com la remodelació de la plaça de l'Absis (2008-09) o el Centre cívic de Ferreries, premi Leading European Architects Forum 2010.
  • 11 de maig (divendres); al Palau episcopal de Tortosa té lloc l'acte de lliurament i acceptació d'una taula amb la imatge d'Aaron, germà gran de Moisés. La peça formava part d’un retaule-tríptic que Joan Desi pintà per encàrrec del Capítol Catedral, l'any 1576, i que durant la guerra civil va ser desmuntat i traslladat al Monestir de Poblet. L'obra va ser localitzada per l'historiador Joan-Hilari Muñoz. L'abat de Poblet P.Octavi Vilà ha recordat la difícil tasca de salvaguarda del patrimoni artístic, fa 80 anys, que ha permès “tornar a casa” aquesta pintura en un “un acte de justícia i reparació”.
  • 12 de maig (dissabte); XVI assemblea general de la Plataforma en Defensa de l'Ebre.
  • 23 de maig (dimecres); amb 176 vots s'aproven al Congrés els Pressupostos Generals de l'Estat-2018: PP i els seus socis electorals d'UPN i Foro, més Ciudadanos (Cs), els canaris de Coalición Canaria (CC) i Nueva Canarias (NC), i també del PNB malgrat que continua en vigor l'article 155 de la Constitució a Catalunya. Després tornen al Senat i el Congrés els aprova definitivament el 28 de juny (BOE núm. 161 de 04/07/2018). Les Terres de l'Ebre novament se queden sense inversions.

JunyEdit

  • 16 de juny (dissabte); un incendi que s'inicia cap a les 21 hores crema dos naus de l'empresa Construcciones Navales Nicolau de la Ràpita.
  • 22 de juny (divendres); un incendi afecta greument a la nau del grup tonyinaire Balfegó a l'Ametlla de Mar.

AgostEdit

  • 4 d'agost (dissabte); onada de calor. Se registren 42,3ºC a l'Observatori de l'Ebre.
  • 7 d'agost (dimarts); mor un treballador de 41 anys a Tortosa per un cop de calor. Hi haurà un total de dos víctimes a les Terres de l'Ebre del total de 23 a tot Catalunya.
  • 54 Sexenni de Morella (del 18 al 27 d'agost)

OctubreEdit

Necrològiques Edit

Vegeu tambéEdit

Notes i referènciesEdit

  1. Amb un pes de 250 kg (154 x 26 x 25 cm) i amb la inscripció G IVL CAMPESTER F va ser traslladat el 1969 al Museu Naval de Madrid.
  2. Teruel clama por la España vacía; article de eldiario.es de 06/05/2018.

Enllaços externsEdit