FANDOM

Aluminosis és un grup de rural core de la Jana i de la Salzadella. Són els precursors al País Valencià del que anomenen agro-rock, un estil en el qual es combina la música rock amb lletres i temàtiques pròpies del món rural i dels petits pobles de l'interior, en este cas els de la comarca del Maestrat.

Història Edit

Va ser format el 1998 per Ruben, Julio, Òscar i Cumba, de la Jana, i J. Rubén, de la Salzadella. Alguns d'ells comptaven amb experiències prèvies en grups com Anorax o The Poleos abans d'iniciar el nou projecte que volien anomenar Aluminosis Zerebral, que va esdevindre Aluminosis. Els primers anys van tocar pels pobles de la contrada, i s'anaven definint per les seues cançons dedicades a la vida del camp. En això, Òscar va deixar el grup i va ser subsituit per Ostal.

L'any 2002 van traure el seu primer disc, Agrorock, que va presentar-se arreu dels Països Catalans. En aquell disc cantat en "janenco" es dedicaven temes a l'aleshores ministra de ramaderia Celia Villalobos ("Sèlia"), a la contaminació ambiental o a la vida en els pobles.

Posteriorment, Ruben va dixar la formació i es va incorporar un nou cantant, Kbo, i un nou baixista, Dani. A la tardor del 2005 sortia a a la llum Agrorock II, venut acompanyat de tres videoclips, un videojoc, una enganxina i una ampolleta d'oli d'olivera mil·lenària. Entre les col·laboracions, destaca la que realitzava l'humorista Xavi Castillo. Amb la gira Aluminosis va continuar progressant.

Formació actual Edit

  • Kbo (cantant)
  • Dani (baix)
  • Ostal (guitarra)
  • J. Ruben (guitarra)
  • Lo Pelut (percussió)

Discografia Edit

  • La venjança del llaurador (2001; demo): "Fishler cabró", "No hi ha futur", "Quan seré vellet".
  • Agrorock (2002): "Fishler cabró", "No hi ha futur", "Quan seré vellet", "Okupació rural", "Sèlia", "Inspecció rectal", etc.
  • Agrorock II (2005): "Més de mil anys", "Maicol", "Puonà", "Tractor tunning", "Agricultura: esport i aventura", "Rock de l´agrorock", etc.

Vegeu també Edit

Enllaços externs Edit

Més wikis de Wikia.

Wiki aleatori