FANDOM

Antonio Faura Sanmartín (Tortosa, 1945) és un advocat i polític.

Llicenciat en Dret per la Universitat de Saragossa va ser escollit diputat per la província de Tarragona a les eleccions generals espanyoles de 1977 i també el 1979 -si bé amb un escàs marge- per la UCD. Ha estat regidor de l'Ajuntament de Tortosa amb el partit local Unitat Tortosina (1995-1999)[1] primer i amb el PP (2003-2010)[2] després. També ha estat conseller comarcal del Baix Ebre.

En les eleccions generals del 12 de març de l'any 2000 va formar part de la candidatura al Senat del PP.[3]

La seua postura respecte al Pla Hidrològic Nacional impulsat pel PP -amb el suport de CiU- li van valer la desafecció del moviment antitransvasista. Va ser Secretari del CPIDE, organisme que va es va dissoldre immers en un escandalós deute econòmic.

Vegeu també Edit

Notes i referències Edit

  1. Primer pacte de govern: CiU-PSC-UT / Segon pacte (març 1997): CiU-PP-UT.
  2. En les eleccions del 27/5/2007 va obtenir el pitjor resultat del partit a Tortosa. L'any 2010 renuncia al càrrec per desavinences amb la direcció local. El va substituir Miquel Monllau.
  3. Va ser el setè candidat més votat amb poc més de 69.000 vots (sí que van resultar escollits Marta Cid, Joan Sabaté o Vicent Beguer).

Enllaços externs Edit

Més wikis de Wikia.

Wiki aleatori