FANDOM

Bandera de Cabrera.svg

La bandera de Cabrera.

Història Edit

El general Espartero no va voler acceptar cap condició de la capitulació que li va proposar el coronel Castilla per la bandera enarborada a dalt de tot del castell de Morella.

Aquesta bandera avui figura al museu de l'exèrcit com la bandera presa al Castell de la Plaça de Morella, però és coneguda popularment com la Bandera de Morella o la Bandera de Cabrera.

Diuen textos qualificats que la bandera blanca és signe de conveni, pau o parlament, mentre que la bandera negra denota hostilitat o rigor extremat contra alguna cosa, sent també signe de pirateria.

En relació amb la bandera que ens ocupa i Morella se sap, que en l'ordre de la Plaça de Morella de 7 de desembre de 1837, el governador militar D. Bruno Portilla disposava que, al primer tir dels carlins, s'hissés la bandera al castell i els gallardets negres, que estaven disposats, a les torres.

D'altra banda, al diari d'operacions del general Cabrera figura que el dia 23 de juliol de 1838 dóna ordre a les guarnicions de Cantavella i Morella, que per cap concepte admetessen parlament ni fórmula que poguera suspendre les hostilitats per moments i que amb tal objecte hisséssen una bandera negra quan s'albirés l'enemic. A Morella es va complir la dita ordre el dia 29 de d'aquell mes.

Aquest és, per tant, l'origen d'aquesta bandera, si bé la que es va enarborar a Morella en la fase final de la guerra, tenia la particularitat d'ostentar al centre una calavera amb les tèbies croades i, als seus costats, un sabre i una palma, amb la intenció d'indicar, segons sembla, que estaven disposats a lluitar fins a la mort o obtenir el martiri.

Més wikis de Wikia.

Wiki aleatori