Fandom

Ilercavònia

Bandera de l'Ametlla de Mar

2.248pàgines en
aquest wiki
Add New Page
Discussió0 Share
Bandera de l'Ametlla de Mar.svg

Bandera de l'Ametlla de Mar

Bandera de l'Ametlla de Mar (amb escut).svg

Bandera de l'Ametlla de Mar amb escut i torre

Bandera de festes de l'Ametlla de Mar.svg

Bandera de festes de l'Ametlla de Mar

La bandera de l'Ametlla de Mar no és oficial. Tanmateix s'organitza de la manera següent:

Bandera apaïsada, de proporcions dos d’alt per tres de llarg, bicolor vertical blanca i roja.

Història Edit

Tot i que la bandera no és oficial es correspon amb la bandera de l'antiga província marítima de Tortosa i els seus colors coincideixen amb els propis de l'orde de Sant Jordi d'Alfama.

Banderes emprades Edit

En no poques ocasions incorpora damunt seu l'escut del poble, i tradicionalment també —a sota d'ell— una reproducció de la torre que es troba en ruïnes al costat del castell de Sant Jordi d'Alfama.

S'ha de tenir present, també, que una torre sobre fons de gules (que és tal com gairebé apareix a la bandera) són les armes heràldiques pròpies de la ciutat de Tortosa, històric cap de terme i capital de la comarca a què l'Ametlla de Mar pertany, el Baix Ebre.

Sovint la bandera apareix onejant verticalment. Les banderes de les festes locals, tretes per la Mare de Déu de la Candelera (2 de febrer), festa major, i per Sant Pere (29 de juny), són un exemple d'aquest ús. Les actuals s'empren des del 2003; incorporen l'escut (encara que amb modificacions formals), també en posició vertical, però no pas la torre.

Vegeu també Edit

Més wikis de Wikia.

Wiki aleatori