FANDOM

Bernat Serra (floruit 1423-1456) va ser un pintor d'estil gòtic internacional actiu a les comarques de Tortosa i el Maestrat.

Estilísticamente afí a Pere Nicolau, després de la seva arribada a Morella és possible que arribés a col·laborar amb Pere Lembrí, amb la vídua del qual va contraure matrimoni. Assentat a Morella, una filla del matrimoni, Violant, es va casar amb Bertomeu Santalínea, membre d'una família d'orfebres amb una llarga tradició a la localitat.

Perdudes la major part de les seues obres que estan documentades s'ha conservat només els retaules pintats per a la Pobla de Bellestar i Cinctorres. L'1 d'abril de 1429 va contractar el retaule de l'ermita de Sant Miquel Arcàngel de la Pobla de Bellestar, ara conservat a la capella de la Comunió de la parròquia de Santa Maria Magdalena a Vilafranca. De tres carrers amb històries de la llegenda de Sant Miguel, predel·la i sobre la taula central la Mare de Déu i el Nen entre àngels, el retaule va acabar-se dos anys després (1431).

El de l'església de Cinctorres, ara conservat a la col·lecció Abelló de Madrid, el va contractar el 31 d'octubre de 1441 amb la vídua d'Aparici Blasco. Està format per tres taules: la central amb la Verge de la Misericòrdia i les laterals amb Sant Joan Baptista i l'Arcàngel San Miguel.

Encara que la influència fonamental segueix sent la del gòtic internacional –manifesta en els fons daurats i en l'allargament de les figures, dibuixades amb traç gruixut– en detalls menors s'observa certa obertura cap als corrents naturalistes hispano-flamencs, principalment observables en la figura de Sant Joan.

Vegeu també Edit

Enllaços externs Edit