Fandom

Ilercavònia

Centre d'Estudis Lingüístics i Literaris de les comarques centrals dels Països Catalans

S'ha redirigit des de: CEL

2.226pàgines en
aquest wiki
Add New Page
Discussió0 Share
Àmbit d'estudi del CEL.png

Àmbit d'estudi del CEL

El Centre d'Estudis Lingüístics i Literaris de les comarques centrals dels Països Catalans (CEL) és una associació nascuda des de la Filologia per intercanviar informació sobre qualsevol activitat relacionada amb la llengua i la literatura catalanes, per difondre les obres de creació i els treballs d'investigació i per organitzar activitats de dinamització de l'ús de la llengua i del foment del gust per la lectura.

Àmbit d'estudi Edit

El seu àmbit d'estudi és format pels municipis de l'actual diòcesi de Tortosa, la totalitat del Maestrat, la comarca del Matarranya (segons el criteri integracionista) i els municipis de Mequinensa i Maials. Hi inclouen, per tant, els municipis de Vandellòs i l'Hospitalet de l'Infant, Pratdip i Colldejou, de la comarca oficial del Baix Camp. (En detall.)

Activitats Edit

Entre les activitats que realitza l'associació, destaca el manteniment i ampliació del centre de documentació La Palometa, que aplega tota classe de documents relacionats amb la llengua i la literatura d'aquest territori, l’edició de beCEroLes, publicació monogràfica de llengua i literatura i els contactes amb altres associacions i institucions culturals que s'interessen per la llengua i la literatura catalanes.

Imatges Edit

Vegeu també Edit

Enllaços externsEdit

Més wikis de Wikia.

Wiki aleatori