FANDOM

Ca Don Joan és un edifici que data del segle XVI situat a Vinebre.[1]

La casa va ser adquirida per l'Ajuntament l'any 2001 per 20 milions de pessetes però fins el 2007 no es van fer les primeres obres de rehabilitació. L'agost de 2014 va inaugurar-se una segona fase que va actuar sobre l'estructura i la fusteria. De planta baixa i dos pisos l'edifici està presidit per l'escut dels Domènec i per un gall de ferro forjat.

Té un pati interior renaixentista amb galeria d'arcs de mig punt, medallons decoratius i paraments recoberts amb ceràmica pintada. Hi ha també un pou octogonal i un sarcòfag romà de pedra amb un bust i dos lleons.

Amb l'adquisició de l'edifici l'Ajuntament de Vinebre va fer-se amb el fons documental de la família Domènech-Martí que l'any 2012 va cedir-se a l'Arxiu Comarcal de la Ribera d'Ebre.[2]

Notes i referències Edit

  1. L'edifici en una fotografia del 1915 per Josep Salvany i Blanch
  2. El fons patrimonial de la família Domènech-Martí recull la documentació creada i rebuda per la família Domènech –entre el s. XVI i mitjans del s. XIX– i la família Martí –des de mitjans del s. XIX fins al voltant de 1938– com a resultat de l'administració i gestió del seu patrimoni familiar, principalment, a Vinebre, la Torre de l'Espanyol i Flix.

Més wikis de Wikia.

Wiki aleatori