FANDOM

Logotip de la Cambra de Comerç, Indústria i Navegació de Tortosa

Logotip de la Cambra de Comerç de Tortosa

La Cambra de Comerç de Tortosa és una corporació consultiva que va ser creada el 8 de març de 1908.

És una de les tretze que hi ha a Catalunya. La seua demarcació correspon als municipis de les comarques del Baix Ebre i del Montsià i els de Rasquera i Ginestar, a la Ribera d'Ebre.[1]

Els seu òrgan de govern és un comitè executiu està format per un president, tres vicepresidents, un tresorer, diversos presidents de comissió i vocals.

La seua seu d'ençà el 2002[2] és la Casa Salvador Brunet, al carrer Cervantes de Tortosa, si bé existix una delegació amb seu al Consell Comarcal del Montsià, a Amposta.

La Cambra administra la Llotja de Tortosa, una institució creada amb l'objectiu de posar a disposició dels diferents sectors econòmics un establiment públic per a l'intercanvi regular de productes comercialitzables o cotitzables usualment, per a la celebració d’operacions de tràfic mercantil i per a la informació de les cotitzacions registrades.

« Jo somio (...) en veure'l riu solcat per naus de vela, vapors i navilis; (...) Jo somio (...) en l'alçament d'Escoles modernes (...) en un ferrocarril que’ns porte a l'Aragó sense destorbs ni girigonses i en altres que'ns comunique amb los deltes i amb lo port de Sant Carles de la Ràpita, qual estratègia i naturals condicions de salvament lo converteixen en joia de la mar llatina (...) Jo somio en fonts pels carrers de la ciutat i en l'empedrat dels mateixos (...) Jo somio (...) en establir fàbriques i aixecar fumerals altíssims arreu de l’horta; (...) Jo he somiat tot això i encara més (...) »

F. Mestre, Giripigues tortosines, La Tortosa que jo somio; El Restaurador de 20/7/1915.

Des de l'any 2000 la Cambra de Comerç de Tortosa custodia part del llegat que Federico Mayor Zaragoza va rebre durant la seua etapa com a director general de la UNESCO.

Presidents de la Cambra:

Www.viajar24h.com-15

La Casa Salvador Brunet i Sala, seu de la Cambra de Comerç

  • José Domingo Grego Vidal (1908-1911); Àngel Nicolau Sabaté (1911-14); José Ballester Romero (1914-27); Manuel Camós Juan (1927-30).
  • Gerard Vergés Zaragoza (1930-36).
  • José Albacar Ferrando (1936-40); Esteban Albacar Ferrando (1940-41-53); Joaquín Prades Segura (1941-53); José F. Grego Grego (1953-68); Joaquín Fabra Grifoll (1968-74), empresari; Juan Martí Altadill (1974-82).
  • Joan Sabaté Carles (1982-1986); Josep Bel Raga (1986-1998); Valentí Faura Sanmartín (1998-2006), advocat; Josep Lluís Mora Bertomeu (2006-2015), comerciant; Josep Maria Chavarria Homedes (2015-...).

Vegeu Edit

Vegeu també Edit

Notes i referències Edit

  1. La resta de municipis de la Ribera d'Ebre, no esmentats anteriorment, i tots els de la comarca de la Terra Alta formen part de l'àmbit cameral de Reus.
  2. Les anteriors oficines de la Cambra s'ubicaven en una part dels baixos de l'edifici Orleans, carrer Cristòfor Despuig en carrer Joan B. de La Salle.

Enllaços externs Edit

Més wikis de Wikia.

Wiki aleatori