Fandom

Ilercavònia

Camp de Tarragona

2.235pàgines en
aquest wiki
Add New Page
Discussió0 Share

El Camp de Tarragona, és un àmbit o regió de Catalunya. Està constituïda per les comarques de l'Alt Camp, Baix Camp, Baix Penedès,[1] Conca de Barberà, Priorat i Tarragonès, si bé la regió històrica del Camp de Tarragona (el Camp), només inclou les comarques de l'Alt Camp, el Baix Camp i el Tarragonès.

La capital tradicional és Tarragona, si bé Reus té també un pes molt important.

El municipi de Tarragona l'any 1940 tenia poc més de 35.600 habitants, 77.275 h. el 1970, i superava els 110.000 l'any 1981. La Tabacalera (1932), la indústria química, el turisme, l'estructura provincial, la petroquímica i el port ho expliquen.

El gener de 2015 a les sis comarques del Camp hi vivien poc més de 612.000 persones (si bé unes cent mil vivien al Baix Penedès) i era la tercera zona més poblada de Catalunya per darrera de l'àmbit metropolità de Barcelona i de les comarques gironines.

Vegeu també Edit

Notes i referències Edit

  1. El 8 de febrer de 2017 el Parlament aprovava la creació de la vegueria del Penedès. El vot favorable de Junts pel Sí, el PSC, Catalunya Sí que Es Pot i la CUP, que van sumar 94 vots, va permetre que la vuitena vegueria (que inclou el Baix Penedès) tirés endavant, malgrat els 34 vots en contra de Ciutadans i PP.

Enllaços externs Edit

Més wikis de Wikia.

Wiki aleatori