FANDOM

Carles Emili Montañès i Criquillon/Criquillion (Barcelona, 1877 - Madrid, 1974) va ser un enginyer industrial i polític.

Enginyer en cap de Tramvies de Barcelona, cofundador de Ferrocarrils de Catalunya (1912), cofundador de Barcelona Traction Light & Power, president de Ferrocarril de Sarrià a Barcelona (1911). Fou Governador Civil de Barcelona (1919) i diputat al Congrés dels Diputats pel districte de Vall-de-roures del 1916 al 1923.

Projectà l'electrificació de Catalunya i la creació d'un ferrocarril que unís Barcelona amb el Vallès per la serra de Collserola.

Amb el Dr. F. S. Pearson (1861 – 1915) fundà la Barcelona Traction Light & Power (popularment coneguda per la canadenca) i la companyia Ferrocarrils de Catalunya pel projecte de ferrocarril.

Durant la famosa Vaga de la canadenca del 1919 fou nomenat Governador Civil de Barcelona[1]per intentar redreçar la situació. En no aconseguir-ho es veié obligat a dimitir.

Vegeu també Edit

Notes i referències Edit

  1. Gaceta de Madrid núm. 73, de 14/03/1919; nomenament (Gaceta de Madrid núm. 108, de 18/04/1919; dimissió).

Enllaços externs Edit

Més wikis de Wikia.

Wiki aleatori