FANDOM

Carmel Biarnés i Biarnés (Ascó, 07/10/1928 - 29/02/1992) va ser un activista cultural, fotògraf, poeta i escriptor-investigador de la història del seu poble i comarca. Va ser el cofundador del Centre d'Estudis de la Ribera d'Ebre.

Estudià al Seminari de Tortosa fins el 1945. Treballà posteriorment de delineant a Barcelona retornant a Ascó el 1955. Durant els anys seixanta s'inicià en la fotografia.[1]

Publicà diversos llibres, entre els quals hi ha Moros i moriscos a la Ribera d'Ebre (1972); La implantació del Orde del Temple a la Ribera d'Ebre 1148-1210; Testimonios de la influencia árabe en Ascó; Ordenaments de la vila d'Ascó del 1520; Vida, martiri i glorificació del Beat Pere Sans i Jordà d'Ascó; Els Moriscos a Catalunya (1981); Guia d'Ascó (1983); El meu riu Ebre (1985); La navegació fluvial per l'Ebre (1987) i la novel·la La Creu de la Mitja Lluna (1992), entre d'altres.

L'any 2009 es van iniciar les Jornades d'Estudis Locals i Territorials que duen el seu nom, i també el premi de periodisme Carmel Biarnés de la localitat d'Ascó.

Notes i referències Edit

  1. L'Arxiu Comarcal de la Ribera d'Ebre gestina el seu arxiu que inclou 60.500 fotografies de la Ribera d'Ebre que són testimoni de les transformacions que va viure la comarca entre els anys 60 i 80 del segle XX.

Enllaços externs Edit

Més wikis de Wikia.

Wiki aleatori