Fandom

Ilercavònia

Caro

2.247pàgines en
aquest wiki
Add New Page
Discussió0 Share

El mont Caro és un cim de 1.441 metres d'altura[1] situat al municipi de Roquetes, a la comarca del Baix Ebre. És el cim més alt de les Terres de l'Ebre i de tota la província de Tarragona i se troba dintre del Parc Natural dels Ports.

« I, al mig de tot, el gran Port - que és la muntanya més alta - es pot veure, en dia clar, - del Pirineu a Mallorca, - el Coll de l'Alba, Cardó - i tots els colors del Delta. »

—Fragment De la terra de l'Ebre DO; Quico el Célio, el Noi i el Mut de Ferreries.

En el cim des del 1959 hi ha ubicat un centre emissor de televisió, a la vora del qual hi ha una imatge de la Mare de Déu de la Cinta.

El desembre de 2016 s'inaugurava un nou mirador i també una petita zona d'estacionament.

L'any 1985 i el setembre de 1991 el Massís del Port va protagonitzar una etapa de la Volta Ciclista a Catalunya. Anys després el 24 de març de 2017 la cursa va tornar al Port de Caro amb final d'etapa al Portell.[2]

Vegeu també Edit

Notes i referències Edit

  1. Anteriorment se considerava que en tenia 1.447. L'Institut Cartogràfic de Catalunya actualment -2011- situa la seua altura en 1.440,98 metres.
  2. El murcià Alejandro Valverde (Movistar Team) va guanyar la cinquena etapa de la Volta a Catalunya, amb un recorregut de 182 quilòmetres entre Valls i la dura ascensió al Port.

Més wikis de Wikia.

Wiki aleatori