FANDOM

El Castell de Polpís és un recinte fortificat que es troba al cim d'un puig en la serra d'Irta, a 2 quilòmetres de Santa Magdalena de Polpís.

De planta quadrangular -amb un perímetre irregular- i un únic recinte ocupa més de 2.000 m². En l'actualitat encara es poden identificar la torre de l'Homenatge, la porta d'accés, torres quadrades i murs del perímetre, i l'aljub. Els murs de l'entrada són musulmans, mentre la resta d'estructures conservades són templàries.

Història Edit

El castell de Polpís, recinte originalment musulmà (XI-XII), fou pres per Alfons II i atorgat en 1190 a l'Orde del Temple, la qual el va perdre de seguida a mans dels musulmans. Fou definitivament conquerit en 1233 per Jaume I, al mateix temps que Peníscola. En 1244 quedà en possessió de l'Orde de Calatrava, i i l'any 1277 passa als templaris fins la seua dissolució, en que queda en mans de l'Orde de Montesa.

El castell fou reconstruït i ampliat durant el període inicial de la possessió cristiana, per garantir les terres conquerides, i mantingut, amb més o menys cura fins el segle XVI, davant el perill dels pirates barbarescos. Després, sense cap utilitat militar, fou abandonat.

Actualment és propietat de la Diputació de Castelló.

Vegeu també Edit

Enllaços externs Edit

Més wikis de Wikia.

Wiki aleatori