Wikia

Ilercavònia

Castell de Sant Jordi d'Alfama

Discussió0
1.789pàgines en
aquest wiki
castell de Sant Jordi d'Alfama
Localització

castell de Sant Jordi d'Alfama (Terme municipal de l'Ametlla de Mar)
castell de Sant Jordi d'Alfama
castell de Sant Jordi d'Alfama

Dades estadístiques
Torre òptica adjacent al castell
Torre òptica adjacent al castell
Municipi l'Ametlla de Mar
Altitud n/d
Coordenades 40.91135° N, 0.832092° E

El castell de Sant Jordi d'Alfama és un antic castell del municipi de l'Ametlla de Mar, al nord del terme, a la costa, vora la cala de Sant Jordi (oberta al sector nord del golf de Sant Jordi), a l'antic desert d'Alfama o plana de Sant Jordi. També és conegut com les torres de Sant Jordi. Al seu costat hi ha les restes d'una torre del telègraf òptic (vegeu l'article Torre de Sant Jordi d'Alfama).

En aquest indret, a partir del s XIV s'hi va bastir un castell i un hospital, seu d'un dels priorats de l'orde de Sant Jordi d'Alfama. De fet, però, l'orde anà abandonant el castell (els mateixos priors deixaren de residir-hi) i la defensa fou assumida per la ciutat de Tortosa. El 1575, tanmateix, l'orde recuperà el control del castell, el qual fou bombardejat per galeres castellanes el 1650, durant la guerra dels Segadors. Va ser refet al segle XVIII, i va servir encara durant la primera guerra Carlina.

El 1976 va ser declarat Monument històric d'interès local i posteriorment s'hi feren tasques de reconstrucció. Recentment ha passat a ser propietat municipal.[1]

Notes i referències Edit

  1. La Veu de l'Ebre del 24/04/2009 recull en una notícia breu l'acord ente l'Ajuntament i la família Mangrané pel qual la fortalesa i 4 hectàrees passen a ser de titularitat municipal.

Vegeu també Edit

Enllaços externs Edit

Més wikis de Wikia.

Wiki aleatori