FANDOM

castell de l'Ametlla
Localització

Lametllademar loc
Map pointer
castell de l'Ametlla

Dades estadístiques
Municipi l'Ametlla de Mar
Altitud n/d
Coordenades 40.911467° N, 0.832456° E

El castell de l'Ametlla es troba en una península entre dos cales al municipi de l'Ametlla de Mar, al costat d'una trinxera d'accés a un búnquer coster pròxim, i en front de la fortalesa de Sant Jordi d'Alfama.

La història de l'Ametlla comença el 1201, quan el rei Pere I va donar les terres del desert d'Alfama al cavaller Joan d'Almenara. El castell medieval de l'Ametlla va ser construït al segle XII, va pertànyer a l'orde de Sant Jordi d'Alfama, l'única orde estrictament catalana de la història. Va ser abandonat dos cops, fins que el 1575 va passar a mans de Tortosa. El 1650, durant la Guerra dels Segadors, va ser destruït. Setanta-cinc anys després de la destrucció d'este castell, es va construir molt a prop la fortalesa que es pot veure a dia d'avui.

Està minuciosament descrit en un inventari exhaustiu de 1410, conservat a l'Arxiu Històric de Tortosa. Tenia planta trapezoïdal, amb un pati central triangular, una torre i una església.

Es troba pràcticament desaparegut, i constituïx un jaciment arqueològic. Les seues escasses restes són sovint cobertes per unes dunes. El 1988 va ser excavat per la Generalitat de Catalunya, sota la direcció d'Albert Martín.

L'accés és lliure i està sota la protecció de la declaració genèrica del Decret de 22 d'abril de 1949, i la Llei 16/1985 sobre el Patrimoni Històric Espanyol.

Enllaços externs Edit

Més wikis de Wikia.

Wiki aleatori