FANDOM

El Club de Bàsquet Cantaires és un club esportiu creat a Tortosa, el 1968.

El seu primer tècnic va ser Pepe Ramos. L'actual és Jaume Bouguarout Prat (Olot, 1979) que substitueix al gallec Xose Leyenda Pedreira que va rellevar a Claudio César Prieto (Resistencia, el Chaco-Argentina, 18/11/1975) el febrer de 2018.

El color de la seva primera equipació és el roig.

Història Edit

Dels inicis als triomfs Edit

L'abril del 1985 l'equip, situat ja a la Primera B, aconseguia l'ascens a la màxima categoria del bàsquet femení espanyol al imposar-se 62 a 41 a l'Oximper Sevilla. Xavier Tubau n'era l'entrenador.

El conjunt va obtenir diferents títols. La temporada 1985-86 obtenia el subcampionat de lliga. L'any 1987 aconseguia el títol estatal de la lliga,[1] la Copa de la Reina[2] i la Lliga catalana[3], entre altres guardons.

El 1989 però arribà el declivi del bàsquet femení.

El club actualment Edit

L'actual C.B. Cantaires Tortosa compta amb una escola de bàsquet (pavelló esportiu de Ferreries) i nou equips (masculins i femenins) en competició federada.

La temporada 2016-2017 l'equip Sènior masculí del Cantaires va ocupar lloc a la Copa Catalunya, la competició de més nivell que organitza la Federació Catalana de Basquetbol, obtenint el sisè lloc.[4]

Per a la temporada 2017-2018 Les Vinyes del Convent-CB Cantaires passà però a formar part de la Lliga EBA (grup C), la quarta lliga en importància de les que se disputen a Espanya després de la Lliga ACB, la LEB Or i la LEB Plata. Malauradament no se va poder aconseguir la permanència a la categoria.

Notes i referències Edit

  1. El títol se va obtenir tres cops consecutius: el 1987, el 1988 i el 1989.
  2. S'obté el guardó quatre cops consecutius: el 1986 a Tortosa, el 1987 a Tenerife, el 1988 a Lugo i el 1989 de nou a Tenerife, sent aquest l'últim campionat aconseguit per un equip de la federació catalana en aquesta competició.
  3. S'obté el campionat a les lligues 1985-86, 1986-87 i 1987-88. Les dos temporades següents (1988-89 i 1989-90) s'assoleix el subcampionat.
  4. L'equip aconseguia cinc victòries consecutives al guanyar el Salou al seu camp (març de 2017) i encara una sisena contra el CB Sant Boi.

Vegeu també Edit

Enllaços externs Edit