Fandom

Ilercavònia

Consorci per a la protecció integral del Delta de l'Ebre

2.248pàgines en
aquest wiki
Add New Page
Discussió0 Share

El Consorci per a la protecció integral del Delta de l'Ebre (CPIDE) va ser un organisme constituït el 19 d'abril de 2002 a l'Hotel Montsià d'Amposta.

Estava format per un Consell General i un Consell Executiu. Considerat per la Plataforma en Defensa de l'Ebre com un òrgan transvasista dirigit pel Partit Popular (PP), l'Ajuntament de Tortosa no s'hi va integrar mai i va evitar que ho fes la Entitat municipal descentralitzada (EMD) de Jesús, governada per Convergència i Unió. Finalment el desembre de 2003 l'EMD va fer marxa endarrere i pocs dies després -17/12/2003- l'Ajuntament d'Amposta, governat per CiU, acordava la seua sortida del Consorci.

El 24 de setembre de 2003 el Consell Executiu de l'organisme rebutjava el pla de protecció del CPIDE. CiU escenificava així el seu trencament amb el PP abans de les eleccions autonòmiques de 16 de novembre de 2003.

El nou Govern de la Generalitat presidit per Pasqual Maragall, acordava el dimarts 17 de febrer de 2004 cessà a Francesc Sancho i Serena del càrrec de president del CPIDE i a la resta dels seus representants.[1] Al capdavant de l'organisme quedà el seu director, l'advocat Joaquim Fabra i Homedes (PP)[2] fins a l'ordre ministerial de cessament i nomenament de nous representants de 31 d'agost de 2004.

L'organisme se va dissoldre immers en un escandalós deute econòmic[3] generat, entre altres, per publicitat, sous astronòmics[4] i despeses d'hotel i restaurant. El deute superior als 4 milions d'euros va ser liquidat per l'Estat (70%) i per la Generalitat (30%)[5] el desembre de 2005.

Notes i referències Edit

  1. El 24 d'agost de 2004 serien designats els nous membres: l'advocat Josep Canicio i Querol va ser nomenat president i l'hidròleg rapitenc Antoni Canicio Albacar representant de la Generalitat en el Consell General del Consorci. Aquests nomenaments completaren els realitzats el 27 de juliol de 2004.
  2. Joaquim Fabra tenia un sou de 76.700 Euros i el Secretari, l'advocat Antoni Faura, de 67.600 Euros.
  3. Article titulat Dissolució i escàndol econòmic al CPIDE publicat a la La Veu de l'Ebre el 26 de novembre de 2004.
  4. Article titulat El Gobierno central liquida el Consorcio del Delta del Ebro publicat pel diari El País 16-4-2005.
  5. Vegeu el BOE de 8 de juny de 2002 i la Resolució de 27 de febrer de 2007 de la Secretaría General para el Territorio y la Biodiversidad (BOE núm. 72 de 24/03/2007).

Més wikis de Wikia.

Wiki aleatori