FANDOM

Les Corts Catalanes van ser convocades pel rei Pere el Cerimoniós a Tarragona, Montblanc i Tortosa el 1370-1371, durant el període de regència de la Generalitat de Catalunya.

Com en celebracions anteriors de les Corts en aquest període, el tema principal era l'aportació econòmica al rei per al sufragi de la guerra amb Castella. En esta ocasió el donatiu total va pujar a 332.000 florins, si bé se'n va encarregar l'administració al regent Bernat Bussot, sempre sota la supervisió dels oïdors de comptes. Este donatiu havia de servir tant per a sufragar la guerra a Sardenya i contra Castella, com per a la constitució d'un exèrcit permanent de 400 homes a cavall i 400 ballesters per a assegurar la defensa de Catalunya, atès que les tropes implicades en la guerra dels Cent Anys feien incursions de saqueig.

La Cort denuncià el perjudici que va suposar per a la Generalitat el fet que el rei encunyés florins d'or a Barcelona, València i Saragossa, ja que la Generalitat tenia la concessió de la seca de Perpinyà.

Enllaços externs Edit

Més wikis de Wikia.

Wiki aleatori