FANDOM

Les Corts de Tortosa de 1442 van ser unes Corts Catalanes convocades per la reina Maria de Castella com a lloctinent del rei Alfons el Magnànim a Tortosa.[1] entre l'11 d'agost de 1442 i el maig de 1443. Van precedir-les les Corts de Barcelona del 1446. Era president de la Generalitat Antoni d'Avinyó i de Moles.

El 25 de juliol de 1442, els diputats militar i reial, Andreu de Biure i Bernat Sapila, van visitar a la reina per demanar-li la seua intervenció davant d'un potencial atac de l'exèrcit de Carles VII de França a terres catalanes. La reina va convocar les Corts, molt protestades pels diputats, ja que no havien estat comunicades en forma i termini. A més, no tractaven de l'estat del regne, sinò d'un tema específic i, a més, es feien a la residència reial, cosa que limitava la independència de la Cambra. Els síndics de Barcelona es van retirar i la reina va enviar dos ambaixades per a convèncer-los, que no van tindre resultat.

Al febrer de 1443 la reina va ser informada del canvi polític a França i va prorrogar les Corts fins al maig de 1443, si bé la reunió no va ser necessària, atès que l'exèrcit francès va decidir dirigir-se cap a Normandia.

Acabades les Corts, l'11 de novembre de 1443 se van escollir nous diputats i oïdors, recaient en Jaume de Cardona i de Gandia el càrrec de president de la Generalitat.

Referències Edit

  1. De fet, la primera sessió es va celebrar a Ulldecona, però davant de la impossibilitat de continuar i després de diverses pròrrogues, les sessions se van traslladar a Tortosa.

Enllaços externs Edit

Més wikis de Wikia.

Wiki aleatori