FANDOM

Cristòfor Despuig (Tortosa, 1510 - † entre 1561 i 1580; -1574?-) va ser un escriptor de llengua catalana.

Els seus pares foren Joan Despuig, procurador en cap de la ciutat, i Francesca Pinyol (filla de Berenguer Pinyol, doctor en lleis), pertanyien a l'oligarquia de la ciutat. L'any 1530 se casà amb Marianna Curto, amb la qual tingué tres filles.

És l'autor de Los col·loquis de la insigne ciutat de Tortosa, datats el 1557, l'obra catalana en prosa més interessant del segle XVI. Consta de sis col·loquis que mantenen, per una banda, el ciutadà Fàbio i el cavaller Líbio (que representa l'autor), i per l'altra, el cavaller valencià Pere, a qui mostra els problemes i les belleses de Tortosa.

Despuig té un carrer dedicat a la ciutat de Tortosa i des del 2011 un Institut de secundària[1] porta el seu nom amb la grafia de Cristòfol.

Notes i referències Edit

  1. El setembre de 2010 va crear-se l'Institut de Tortosa per segregació de l'Institut de l'Ebre. El setembre de 2011 aquest centre d'educació secundària va passar a ocupar les instal·lacions de l'antic Col·legi Nou Betània. En data 20/10/2011 el Consell Escolar de l'Institut va aprovar el seu canvi de denominació adoptant el nom d'Institut Cristòfol Despuig.

Enllaços externs Edit

Més wikis de Wikia.

Wiki aleatori