FANDOM

El Ebro va ser el nom escollit per diverses publicacions de Tortosa al segle XIX-XX.

El primer periòdic El Ebro va ser un setmanari publicat entre el 1845 (primer número: 9 de novembre) i 1846, fundat per Josep Maria Paulí i Roig. Posteriorment va aparèixer un bisetmanari el 1864 i novament el 1873.

L'1 de desembre de l'any 1900 n'apareix un diari, continuador de la línia de El Estandarte Católico, i que tindrà continuïtat fins a finals del 1903. El seu director va ser el canareu Josep Matamoros Sancho i s'escrivia en llengua castellana.

El 13 de desembre de 1906 el professor del Col·legi de Sant Lluís de Tortosa, Josep Vergés Zaragoza,[1] recupera la capçalera com a setmanari, per poc temps, fins a principis de 1908.

El darrer El Ebro va ser un setmanari aparegut el 24 de març del 1923 i del que solament sortiran sis números fins el 28 d'abril. Es tracta d'una publicació electoralista sorgida al voltant de la candidatura de José Martínez Villar.[2]

Vegeu també Edit

Notes i referències Edit

  1. Germà del farmacèutic Gerard Vergés Zaragoza.
  2. Marcel·lí Domingo se va imposar en aquelles eleccions pel districte de Tortosa.

Més wikis de Wikia.

Wiki aleatori