FANDOM

El barri del Temple és un barri de Tortosa, situat al marge esquerre de la ciutat i al sud d'aquesta, i entre les vies del ferrocarril (Línia R16) i el riu Ebre.

Urbanísticament el barri s'ha desenvolupat al llarg del segle XIX i del segle XX no exempt de processos especulatius. Articulat per l'Avinguda Generalitat a meitants anys 90 –s. XX- se desenvolupà el sector residencial de Vora parc. Modernament s'ha transformat la seua extensa Horta: primer pel franquisme amb la construcció del grup 13 de gener (actualment Grup del Temple) i posteriorment amb la instal·lació d'indústria aparador i superfícies comercials entorn a la carretera de Tortosa a l'Aldea.

El Temple s'emplaça entre l'Eixample i el Pont del Mil·lenari-Plaça del Bimil·lenari i acull serveis com una escola pública i una altra de concertada (les Teresianes), forces de seguretat (cos de la Policia Nacional i cos dels Mossos d'Esquadra), un centre d'atenció primària, un aparcament soterrani,[1] l'estació d'autobusos operada per la HIFE, el Teatre-auditori Felip Pedrell, la Casa de la Música (Escola Municipal de Música Lamote de Grignon), l'Administració de la Tresoreria General de la Seguretat Social (TGSS) o els serveis públics d'ocupació. Hi radiquen també el Club de Rem, les organitzacions sindicals i l'església dels Dolors, de construcció moderna. A aquests serveis s'hi sumen establiments comercials, de restauració i allotjament. El barri acull també l'aparcament municipal per a autocaravanes.[2]

Dintre de l'anomenat Portal Nord el febrer de 2011 va inaugurar-se un pavelló poliesportiu de 2.000 m2.[3]

La futura transformació dels terrenys d'ADIF -abans RENFE- ha de permetre millorar la trama urbana del barri connectant-lo amb la zona de l'Eixample, al centre de Tortosa.

Patrimoni arquitectònic i llocs d'interès Edit

Carrers del barri Edit

Vegeu també Edit

Notes i referències Edit

  1. L'aparcament soterrani del Carrilet va ser inaugurat el setembre de 2011 i s'explota en règim de concessió. Té 194 places per a cotxes i una desena per a motos, repartides en dues plantes.
  2. L'espai situat als afores, sota el Pont del Mil·lenari, ocupa 1.962 metres quadrats. Va entrar en funcionament al 2011 i està equipat amb quatre punts de presa d'aigua potable, zona per a l'abocament d'aigües residuals i subministrament elèctric. Amb un cost de 176.712 Euros té capacitat per a 32 autocaravanes.
  3. Construït per Teyco SL amb un cost de 1.608.805 Euros finançats amb càrrec al Fondo Estatal para el Empleo y la Sostenibilidad Local. El pavelló té dues pistes d'entrenament i una de competició sota cobert, amb parquet flotant (44 x 23) i una graderia amb 243 seients. A l'exterior hi ha tres pistes més –dues de les quals, de minibàsquet–, que es poden convertir en un aparcament de 70 places.
  4. Va ser construït el 2003-2004 però no hi va haver inauguració. La riuada del 2007 va destruir-ne els 3 embarcadors instal·lats. Posteriorment durant el 2011-2012 s'hi han realitzat obres complementàries.

Més wikis de Wikia.

Wiki aleatori