Fandom

Ilercavònia

Electroquímica de Flix

2.239pàgines en
aquest wiki
Add New Page
Discussió0 Share

La Societat Electroquímica de Flix va ser originàriament una societat de capital alemany amb factoria situada a Flix i domicili a Barcelona.[1]

Posteriorment va convertir-se en Erkimia i després s'incorporà al grup Ercros. Fabrica clor i sosa, entre altres productes.

El 1896 van iniciar-se els treballs d'instal·lació de la factoria[2] a la riba de l'Ebre ampliant-se el 1924-25.[3]

« La Sociedad Electro-química de Flix, desde que estalló la guerra europea ha mejorado y ampliado las instalaciones adquiriendo mayor importancia dicha industria comarcal. »

El Restaurador, 06/5/1916, pàgina 3.

El 1936 l'empresa va ser incautada[4] i durant la Guerra Civil Espanyola la factoria va ser objectiu militar (vegeu l'article Bombardeig del 23 de febrer de 1937).

L'activitat centenària de la fàbrica ha causat problemes mediambientals al Pantà de Flix i al riu Ebre.[5]

El 20 de febrer de 2013 ERCROS va anunciar un ERO -Expedient de Regulació d'Ocupació- que va suposar l'acomidament d'un elevat nombre de treballadors de la planta. El 20 de gener de 2016 la companyia feia un nou anunci d'acomidaments a la fàbrica de Flix, i també a la de Vila-seca, davant el tancament a finals de 2017 de la planta d'MDI de Covestro a Tarragona (antiga Bayer), que és el principal client, així com per la prohibició de continuar utilitzant la tecnologia de mercuri en la fabricació de clor.

Altres empreses Edit

Notes i referències Edit

  1. Creación y constitución de la "Sociedad Electro-química de Flix" (Gaceta de Madrid núm. 171, de 20/06/1897).
  2. La Verdad de 9/7/1896 i de 14/1/1899.
  3. Heraldo de Tortosa de 9/1/1925.
  4. Butlletí de la Generalitat, 12/8/1936.
  5. Flix, la fi d'una amenaça? (reportatge del programa Quèquicom de TVC emès el 27/09/2016).

Més wikis de Wikia.

Wiki aleatori