Fandom

Ilercavònia

Enric Bayerri i Bertomeu

2.226pàgines en
aquest wiki
Add New Page
Discussió0 Share
Firma d'Enric Bayerri i Bertomeu.jpg

Firma d'Enric Bayerri i Bertomeu

Enric Bayerri i Bertomeu (1882 - 23/09/1958) va ser un historiador tortosí nascut a Jesús. Entre la seua obra hi figura el Refraner català de la comarca de Tortosa. Fou director de l'antic Museu-Arxiu de Tortosa entre el 1921 i el 1958. Sota la seua direcció va crear-se l'Hemeroteca de Tortosa

El març de 2009 l'Associació Historiador Enric Bayerri, amb seu al carrer Montcada de Tortosa, davant de la seua imminent dissolució decidia dipositar el llegat de l'historiador (320 lligalls que inclouen notes manuscrites, correspondència i retalls de premsa) a l'Arxiu Comarcal del Baix Ebre.

Enric Bayerri i Bertomeu té una extensa obra publicada entre la qual destaquen títols com Els còdexs medievals de la catedral de Tortosa (1962), el Refraner català de la comarca de Tortosa, editat el 1936 i reeditat el 1979 en quatre volums, Historia de Tortosa y su comarca (1933-1959), La geografía histórico-toponímica de la España ibero-romana o Colón tal cual fué (1961) on defensava la hipòtesi que Cristòfol Colom era de Tortosa, basant-se en fets com que a l'època dels Reis Catòlics a Tortosa hi havia una illa enmig del riu que s'anomenava l'illa de Gènova, entre altres.

A pesar de tot, la historiografia moderna no contempla l'obra -no professional- de Bayerri com a font històrica de referència.

Un carrer de Tortosa, vora l'Ajuntament de la ciutat porta el seu nom.

Més wikis de Wikia.

Wiki aleatori