FANDOM

L'ermita de la Mare de Déu del Remei és un santuari del s. XVI-XVII.

Està situada a uns tres quilòmetres del nucli urbà d'Alcanar, en un petit tossal, al peu del puig de la Moleta del Remei on es troba el Poblat ibèric de la Moleta del Remei.

El Santuari és d'estil gòtic i barroc, data dels segles XVI-XVII. La seua construcció actual és el resultat de dues fases de construcció. La més antiga, la nau, la coberta amb voltes de creueria recorda a l'estil gòtic. Té porta dovellada, contraforts exteriors i coberta a dues vessants. Aquesta primera capella va ser ampliada posteriorment, amb un creuer i una cúpula peraltada sobre tambor d'estil barroc. La cúpula és de teules envernissades de diferents colors.

A l'absis i la cúpula s'hi troben uns frescs de principis del segle obra dels Cerveto. La pintura de l'absis representa la coronació de Maria, i la cúpula, dividida en galls té pintades set dones de l'Antic Testament: Rebeca, Raquel, Rut, Esther, Judit, Jahel i Abigaïl. L'estiu de 1989, la Direcció General del Patrimoni Artístic de la Generalitat de Catalunya va procedir a la restauració de les pintures, ja que es trobaven en mal estat a causa del fum de les espelmes i la humitat.

La naturalesa del terreny sobre el qual està construïda ha provocat moviments estructurals a l'edifici, causant-li importants desperfectes -especialment al creuer de la nau- que s'accentuaren el 2009.

Vegeu també Edit

Enllaços externs Edit

Més wikis de Wikia.

Wiki aleatori