Fandom

Ilercavònia

Escola de la Mercè

2.254pàgines en
aquest wiki
Add New Page
Discussió0 Share

L'Escola de la Mercè és un centre educatiu públic de primària fundat a Tortosa l'any 1848.

La seu actual de l'Escola és un edifici de nova planta (arq. Pau Monguió Abella) situat al barri del Rastre. Va ser inaugurat el 21 de desembre de 1987 i ocupa l'espai de l'antiga Fàbrica de Gas.

La primera seu de l'escola era l'antic convent de la Mercè, un edifici situat al carrer de la Mercè que va ser declarat en ruïna el desembre de 1970.[1] Actualment se'n conserva l'escut de pedra de la portalada.

A partir del 1971 els seus alumnes ocuparen l'antic Seminari del carrer Montcada però aquest edifici va ser declarat en ruïna el 1982[2] i el col·legi entrà en una nova fase de provisionalitat, amb els alumnes escampats arreu, fins ocupar l'edifici del Rastre.

El 20 de febrer de 2010 l'escola va rebre la Medalla d'Or de la Ciutat de Tortosa.

Curiositats Edit

  • Entre els il·lustres alumnes que han passat per l'escola hi va haver Josep Subirats i Piñana.
  • Durant el curs 1999-2000 el professor del centre Joan Ernest Redó i Brunet (Camarles, 1943) fundà la coral Rossinyol amb alumnes del col·legi.

Notes i referències Edit

  1. Va enderrocar-se entre maig i juliol de 2002. El solar l'ocupa la Biblioteca Marcel·lí Domingo.
  2. L'antic Seminari va tenir després usos de magatzem i s'enderrocà finalment l'estiu del 2002.

Més wikis de Wikia.

Wiki aleatori