Fandom

Ilercavònia

Escut de l'Ametlla de Mar

2.254pàgines en
aquest wiki
Add New Page
Discussió0 Share
Escut de l'Ametlla de Mar.svg

Escut de l'Ametlla de Mar

L'escut de l'Ametlla de Mar no és oficial.

Blasonament Edit

Escut ovalat partit ribetat d'or: primer d'or, quatre pals de gules; segon d'argent, un ametler de sinople i una barca envelada d'argent sostinguts sobre un mar en forma de peu d'argent carregat de quatre faixes onades d'atzur; al tot un cap d'argent amb una creu abscissa de gules.

Història Edit

L'escut antic Edit

Durant el franquisme (i potser abans) es va usar un escut en què apareixia una dona dempeus sostenint un càntir. A banda dels documents en què es conserva, l'escut va ocupar, fins al seu enderrocament l'estiu de 2008, la part superior de la façana de les Escoles Velles.

L'escut actual Edit

Més tard es va adoptar una variant de l'actual, a sota del qual apareixia una reproducció d'una torre de guaita, la qual podia representar, per exemple, la que es troba en ruïnes al costat del castell de Sant Jordi d'Alfama o la ja desapareguda al voltant de la qual es va formar el primer nucli de l'Ametla. No es pot descartar tampoc que la torre vingués a ser símbol de la pertanyença històrica d'aquesta població al terme de Tortosa anteriorment a la segregació del Perelló.

La proposta oficial Edit

Proposta oficial d'escut per a l'Ametlla de Mar.svg

La proposta oficial d'escut per a l'Ametlla de Mar

Existeix una proposta oficial d'escut per a l'Ametlla de Mar.

Blasonament Edit

Escut caironat truncat i semipartit: 1r. d'argent, un arbre de sinople; al 2n. d'atzur, una barca d'or envelada del mateix metall flotant sobre un mar ondat d'argent amb 3 faixes ondades d'atzur; 3r. d'or, 4 pals de gules. Per timbre una corona mural de poble.

Vegeu també Edit

Més wikis de Wikia.

Wiki aleatori