FANDOM

L'Església de Sant Antoni és un antic temple del s. XVII d'una sola nau amb capelles laterals situat al carrer Montcada de Tortosa. Ocupa un solar de 425 metres quadrats i la seua façana té uns 11 metres d'amplada.

El 1896 l’església va ser objecte de treballs de restauració amb la intervenció de l'arquitecte Joan Abril i del pintor Antoni Cerveto.[1] La seua integritat però es va veure afectada en el transcurs de la Guerra Civil[2] i posteriorment per l'abandó.

Durant l'alcaldia de Vicent Beguer va ser enderrocada parcialment. L'any 2009 el bisbat de Tortosa la cedí a l'Ajuntament per un període de 25 anys amb la finalitat d'ubicar-hi els passos de la Setmana Santa tortosina. Entre maig de 2010 i abril de 2011 van realitzar-se els treballs de rehabilitació de l'edifici. L’obra basada en un projecte de l'arquitecte Tomàs Homedes [3] va consistir en l'enderroc de les capelles laterals (excepte les confrontants al cor) per a crear una nova estructura, en refer la totalitat de la coberta, en alçar el tram superior de la façana i en l’adequació interior. S'hi van recrear les capelles laterals enderrocades i es van consolidar algunes de les pintures interiors.

L'edifici forma part del Catàleg d'edificis de caràcter històric de la ciutat de Tortosa.

Altres edificis del carrer Montcada Edit

Notes i referències Edit

  1. La Verdad 9/7/1896, Correo de Tortosa de 14/1/1897 i La Verdad de 15/1/1897.
  2. Després de la guerra Regiones Devastadas la va utilitzar com a taller de fusteria i magatzem.
  3. Superfície construïda 692,35 metres quadrats; obra adjudicada a Garcia Riera SL per 925.557 Eur.

Més wikis de Wikia.

Wiki aleatori