FANDOM

L'Estadi municipal de Tortosa és un recinte esportiu situat a l'oest del barri de Ferreries.

Ocupa 48.588 metres quadrats de superfície. Des del setembre de 2013 rep el nom de Josep Otero.

A l'Estadi, que depèn de l'Ajuntament de Tortosa, s'hi ubiquen diferents instal·lacions i equipaments:

  • Pavelló poliesportiu. Ocupa un espai d'uns 2.800 metres quadrats (67,5 x 42,5). En aquest recinte juga el Club Bàsquet Cantaires però també és escenari d'actes cívics o polítics. S'hi ha instal·lat també un rocòdrom indoor inaugurat el març de 2011.[1]
  • Pista de futbol sala.
  • Pista d'atletisme i camp auxiliar de gespa artificial. La pista -estrenada el 2009- és de paviment sintètic (tartan), té una corda de 366 metres i una superfície total de 3.078 m2. Compta amb 3 carrers de 366 metres i una recta de 6 carrers per disputar les proves de velocitat.
  • Camp de futbol. En este recinte de gespa artificial[2] (105 x 65 metres) juga el Club Deportiu Tortosa.
  • Piscines. Actualment aquest equipament està en estat precari. Des del 2009 únicament funciona la piscina coberta, una antiga piscina exterior reconvertida. La seua historia se remunta a l'estiu de 1970 quan van començar les obres de construcció. Les piscines municipals s'inauguraven l'agost de 1972. L'estiu de 2009 però la piscina olímpica -50 x 21 m- ja no era operativa i el maig de 2011 va destruir-se. Ara bé el juliol de 2017 es va començar la construcció de la nova piscina i complex d'aigües i esportiu amb un pressupost total de 4.823.939 euros.
  • Velòdrom. Inaugurat el 12 de setembre de 1942 va ser un dels primers de tot l'Estat. Va acollir dos campionats d'Espanya de ciclisme en pista.
  • Casa Sant Antoni. Casa pairal del primer terç del segle XX.

A banda d'aquestes instal·lacions també hi ha, entre altres,[3] les del Pavelló firal de Remolins, el Pavelló poliesportiu del Temple-Sant Llàtzer[4] i el Complex ciclista (inaug. 2011) i el Camp de tir de Vinallop.

Vegeu també Edit

Notes i referències Edit

  1. Ocupa una superfície de 250 m2, té 2.000 anclatges, 12 metres d'alçada i compta amb vies per escalar fins a 22 metres. Va tenir un cost d’uns 70 mil Euros.
  2. Renovada l'octubre de 2017.
  3. Cal afegir les instal·lacions esportives de Bítem, Campredó, els Reguers, Jesús i Vinallop.
  4. Consta d'una pista de competició de 44 x 23 metres, que pot desdoblar-se en dues pistes d'entrenament, totes de parquet, sis vestidors, graderia per a 300 persones -ampliable a 600- i magatzem. S'ubica al costat del nou passeig del Canal al portal de Ciutat Nord amb una superfície construïda de 2.093 m2.