FANDOM

Ferran Bel i Accensi (Tortosa, 01/06/1965) és un economista i polític.

Ha estat professor associat de la Universitat de Barcelona i professor de Règim Fiscal d'Empreses de la Universitat Rovira i Virgili. El juny de 2003 va convertir-se en regidor de l'Ajuntament de Tortosa per Convergència i Unió esdevenint alcalde el juny de 2007.[1]

En les eleccions municipals del 22 de maig de 2011 va obtenir una àmplia victòria, encapçalant per tercer cop les llistes de CiU, tot obtenint la primera majoria absoluta al consistori tortosí amb 12 regidors. En les eleccions de maig de 2015 però va obtenir una majoria simple.[2] El 7 de febrer de 2018 va fer pública la seua renúncia al càrrec de regidor i alcalde de la capital de l'Ebre.[3]

Va ser president del Consell Comarcal del Baix Ebre entre 2003 i 2007, i en les eleccions a Corts del 2011 va ser escollit senador per la província de Tarragona coincidint en el temps amb el socialista Joan Sabaté. No obstant en les eleccions generals generals del 20 de desembre de 2015[4] va ser escollit diputat al Congrés per la candidatura de Democràcia i Llibertat (CDC i altres) per la circumscripció de Tarragona, i novament en les eleccions avançades del 26 de juny de 2016 per Convergència Democràtica de Catalunya (CDC).

Notes i referències Edit

  1. Durant el mandat 2007-2011 l'equip de govern estigué format per Convergència i Unió (CiU) i Esquerra Republicana de Catalunya (ERC).
  2. Des del 2011 l'equip de govern l'integrà únicament CiU, amb majoria absoluta primer i amb majoria simple des del 2015. Ara bé es va formalitzar amb ERC un pacte d'estabilitat primer i un acord de govern després (maig de 2016).
  3. La renúncia se va fer efectiva en un ple extraordinari el dijous 8 de febrer, a les 20.00 hores.
  4. BOE número 276 de 18/11/2015 (candidatures).