FANDOM

Fernando Pons Marín

Ferran Pons Marín (1945)

Ferran o Fernando Pons Marín (Tortosa, 1899 - México, s. XX) va ser alcalde de Tortosa.

Casat amb Carme Alemany Borràs (Tortosa, 1909) l'any 1939 va exiliar-se des de França a la República Dominicana, a bord del vaixell "De la Salle", residint a San Pedro de Macorís. El 1946 va traslladar-se a Mèxic.

President del Comitè Comarcal d'ajut als refugiats procedents de zona de guerra el maig de 1937 va convertir-se en alcalde de Tortosa. L'any 1938 va ser nomenat Delegat del Departament d'Economia de la Generalitat a la Vegueria de Tortosa.[1]

La seua signatura apareix en els bitllets de l'Ajuntament de Tortosa d'1 pesseta i de 50 cèntims del 26 de juny de 1937.

Vegeu també Edit

Notes i referències Edit

  1. Vegeu l'Ordre del conseller de Treball, Rafel Vidiella, encarregat del despatx del Departament d'Economia, acceptant la renúncia que del càrrec de representant d'aquest Departament a la Vegueria de Tortosa ha presentat el senyor Francesc Rodero i Giménez -nomenat el 3 d’agost de 1937- i nomenant el senyor Ferran Pons i Marín per a substituir-lo (DOGC número 84, de 25-03-1938; pàg. 1220); i l'Ordre acceptant la dimissió presentada pel ciutadà Ferran Pons i Marín del càrrec de Delegat d'aquest Departament a la Vegueria de Tortosa (DOGC número 343, de 09-12-1938; pàg. 9).

Més wikis de Wikia.

Wiki aleatori