Fandom

Ilercavònia

Ferreries

2.247pàgines en
aquest wiki
Add New Page
Discussió0 Share
Ferreries
Localització

Ferreries (Terme municipal de Tortosa)
Ferreries
Ferreries

Dades estadístiques
L'església del Roser a Ferreries
L'església del Roser a Ferreries
Municipi Tortosa
Altitud n/d
Coordenades 40.814028° N, 0.511583° E

Ferreries és un barri del municipi de Tortosa, situat a la dreta de l'Ebre, davant el nucli urbà de la ciutat. Era una antiga illa, actualment soldada a la riba dreta del riu (vegeu l'article Illa de Gènova).

El seu nom es deu a les foneries de ferro i de metall, i potser als ferrers establerts prop dels hostals extramurs, que són citats ja per Despuig el 1577.

La part sud és coneguda com raval de Sant Vicent. L'actual sector de l'avinguda de Catalunya (abans se l'anomenava Raval de la Creu, per una creu de ferro que hi havia sobre un pilar de pedra de jaspi al final del carrer Major) és el principal eix d'accés a Roquetes des de l'indret conegut com a Quatre Camins.

El 1890 només tenia dos carres: el carrer del Comerç i el carrer Major, on hi havia indústries comerços i fondes on es concentraven les diligències i carros de transport de mercaderies que arribaven per camins carreters i per via fluvial. El raval ha passat per diverses vicissituds: el 1642 amb motiu del setge per l'exèrcit francès, es van fer enrunar totes les cases. El mateix va passar en temps de la guerra de Successió. També la riuada del 9 d'octubre de 1787, va enderrocar totes les edificacions.

Actualment és un barri molt poblat i acull indústries (Ballester, Lehmann, Xocolates CREO, etc), comerços i hipermercats i diversos equipaments (col·legis de primària, dos instituts de secundària, l'estadi municipal, un centre d'atenció primària, la Clínica Terres de l'Ebre, un centre cívic -2010-, la caserna de la Guàrdia Civil, el Viver d'Empreses,[1] el Cos de Bombers, etc).

Entre els edificis més singulars de barri hi ha l'església del Roser (obra de Joan Abril i Guanyabens), la casa Camós (arq. Pau Monguió i Segura) i la casa del doctor Antoni Llorca.

Vegeu també Edit

Notes i referències Edit

  1. El Viver d'Empreses està situat a l'edifici d'oficines de l'antiga FABRA que ocupen una parcel·la de 11.313 metres quadrats. Les obres de reforma van presentar-se el març de 2011.

Més wikis de Wikia.

Wiki aleatori