FANDOM

Bandera de la Vegueria de Tortosa

La bandera de la Vegueria de Tortosa.

La Festa del Renaixement se celebra anualment a la ciutat de Tortosa durant la segona quinzena de juliol.

La Festa té lloc des del 1996 i ostenta el reconeixement d'haver estat declarada Fiesta de Interés Turístico Nacional [1] i Festa d'Interès Turístic de Catalunya.

Desenes d'actors i espectacles, centenars de ciutadans i comerciants vestits d'època (lo taulell a carrer) i les tavernes de la Ruta de la Saboga omplen els carrers del nucli antic de festa, música, alegria i color durant 4 dies de la segona quinzena de juliol.

Amb el subtítol L'esplendor d'una ciutat al segle XVI, la Festa rememora, a través d'una àmplia oferta d'activitats de tipus lúdic i cultural, el període històric del segle XVI, un dels moments més interessants de l'existència de la ciutat.

Es representa en tota la seva esplendor la desfilada i parada d'Armes en honor a les banderes de la Vegueria de Tortosa i de la ciutat, en la que participen: el govern de la ciutat, les milícies de defensa, els representants dels barris i dels oficis, els comerciants i mercaders, la ciutadania, i els comediants arribats de totes bandes per a la celebració.

Els diversos actes tenen lloc als barris de Remolins, Sant Jaume i el Rastre, als voltants de la Catedral de Tortosa, a la plaça d'Espanya, a les Avançades de Sant Joan i als Reials Col·legis. Arran d'aquestes festes el 1996 es va crear la quarta parella de gegants de la ciutat i la Colla jove de dolçainers de Tortosa acabaria formant l'any 2003 el Grup d'Abanderats, l'únic de l'Estat espanyol.

La ciutat de Tortosa forma part de la Federación Española de Fiestas y Recreaciones Históricas.

Vegeu també Edit

Notes i referències Edit

  1. Resolució de 20 de juliol de 2005 publicada al BOE número 198 de 19/8/2005.

Enllaços externs Edit

Més wikis de Wikia.

Wiki aleatori