FANDOM

L'Hospital medieval de l'infant Pere és una construcció del segle XIV situada a l'Hospitalet de l'Infant.

Construït per voluntat de l'infant Pere d'Aragó i d'Anjou, fill de Jaume el Just i Blanca de Nàpols, ha donat nom a la població. L'hospital del Coll de Balaguer -tal com és citat en documents medievals- va ser aixecat per oferir allotjament a religiosos, viatgers i mendicants que transitaven per la ruta entre Barcelona i València.

Situat en un lloc de pas prop de l'antiga Via Augusta, la seua arquitectura és resultat de la combinació de la seua tasca assistencial amb la defensa de la religió front les incursions dels sarraïns i l'amenaça dels bandolers. El caràcter fortificat de l'edifici queda reflectit en els murs, d'11,7 metres d'alçada, i les torres de 18 metres. En un principi se'n van projectar sis, una a cada angle i dues més al mig dels paraments septentrional i meridional, si bé, pel que sembla, només se’n feren quatre. L'edifici no presenta obertures, a excepció de vestigis a l'extrem nord-est i de les sageteres presents en tot el perímetre.

Actualment l'hospital s'ha consolidat i resta dempeus una de les quatre torres aixecades.

Vegeu també Edit

Més wikis de Wikia.

Wiki aleatori