FANDOM

Innocenci Soriano-Montagut Ferré (Amposta, 21/04/1893 - Lleida, 22/11/1979)[1] va ser un escultor. És fill predilecte d'Amposta (1950) i fill adoptiu de Tortosa (1974).

Fill del fuster Alfons Soriano i Ferré i de Carme Montagut i Rodríguez (†13/08/1935)[2] va ser el més petit de quatre germans. Als dotze anys passà a Tortosa[3] al taller de Ramon Sabaté i a les classes de dibuix de Ramon Cerveto. El 1910 començava a treballar en un taller de Barcelona i a les nits assistia a l'Escola d'Arts i Oficis Artístics.

El 1969 va presentar a Tortosa un recull de la seua obra. Un any després aquesta exposició va ser portada a Salamanca. El 1970 va ser nomenat acadèmic de la Real Academia de Bellas Artes de San Fernando, en representació de la província de Tarragona.

És autor d'una important obra escultòrica religiosa -passos de Setmana Santa- arreu d'Espanya. A la capital del Baix Ebre hi ha una escultura seua al barri de l'Eixample (Plaça Alfons XII; Dona amb criatura; 1947). El disseny del Monument de la Plaça Corona d'Aragó de Tortosa també és seu. Li va ser encarregat el 1975 tot i que va ser realitzat però per Àngel Acosta i inaugurat finalment el 19 de gener de 1990.

A Tortosa hi té dedicat un carrer al barri del Temple (àrea de Vora Parc). N'hi ha un altre a Amposta on a més a més una Escola porta el nom Soriano Montagut.

Vegeu també Edit

Notes i referències Edit

  1. La Vanguardia de 23/11/1979.
  2. Correo de Tortosa de 14/08/1935.
  3. Correo de Tortosa de 29/01/1935.

Més wikis de Wikia.

Wiki aleatori