Fandom

Ilercavònia

Institut Els Alfacs

2.254pàgines en
aquest wiki
Add New Page
Discussió0 Share

L'Institut Els Alfacs és un centre educatiu de secundària situat a Sant Carles de la Ràpita.

S'hi pot cursar ESO; tres modalitats de batxillerat (Ciències de la Natura i la Salut, Humanitats i Ciències Socials, i Tecnología); i cicles formatius grau mitjà i de grau superior. Els cicles d'Aqüicultura són els que el diferencien de la resta de centres de Catalunya.

Història Edit

Durant el curs 1979-80 va crear-se una secció del Politècnic de Tortosa a la Ràpita. A poc a poc, aquesta secció va anar agafant volada fins que va acabar convertint-se en un institut d'FP i BUP.[1] Va començar impartint-se primer curs d'FP-I d'Administratiu i Elèctric. El 80-81 es va completar l'FP-I d’aquestes dues branques. El 1981-82 van començar els estudis de 1r curs d'FP-II d'Administratiu i el 82-83 van començar els estudis de Cultius Marins. El curs 1990-1991 s'hi van afegir finalment els estudis de BUP, els quals es van completar en el 93-94 amb COU.

La primera seu de la Secció de Formació Professional es va ubicar a la Casa del Mar; i el segon any passà al Centre Cultural. Per al curs 1985-1986 es va inaugurar l'actual centre, en una primera fase.

Per al curs 2004-2005, a la fi, es va inaugurar l'Escola d'Aqüicultura a la badia dels Alfacs, al costat del Centre Nacional d'Aqüicultura de l'IRTA que compta amb modernes instal·lacions.

Vegeu també Edit

Notes i referències Edit

  1. La FP s'organitzava en FP-I (2 cursos) i la FP-II (3 cursos) obtenint-se llavors el títol de tècnic especialista. El Batxillerat Unificat Polivalent (BUP) consistia en tres cursos després dels quals s'accedia al COU.

Enllaços externs Edit

Més wikis de Wikia.

Wiki aleatori