FANDOM

L'Institut "Joaquín Bau" és un centre educatiu d'estudis secundaris de Tortosa fundat l'any 1928.[1]

Va ser creat durant la Dictadura de Primo de Rivera (com l'actual Institut de l'Ebre).[2] La seua seu actual se troba al barri de Ferreries però anteriorment havia ocupat l'antic Seminari del carrer Montcada de Tortosa que fou abandonat definitivament el 1970. L'any 1956 va rebre el nom de Joaquim Bau.

L'edifici de Ferreries va ser construït cap el 1967 i ha estat ampliat en diverses ocasions. El 1995 l'edifici principal presentava greus problemes de conservació que van portar els alumnes del curs 1995-1996 a protagonitzar diverses manifestacions de protesta. Posteriorment se van realitzar les obres pertinents.

El centre imparteix actualment estudis d'Educació Secundària Obligatòria (ESO) i Batxillerat i el Cicle formatiu de grau mitjà de Cuina i Sala.

Vegeu també Edit

Notes i referències Edit

  1. Reportatge publicat per Mundo gráfico de 07/11/1928 (vegeu la pàgina 16).
  2. Gaceta de Madrid, núm. 129, de 3 de maig de 1928; Reial Decret 830 pel qual s'aprova la creació d'Instituts Nacionals d'Educació Secundària a Tortosa, Calatayud i Zafra. Heraldo de Tortosa de 08/10/1928 recull la notícia de la inauguració de l'institut tortosí.

Enllaços externs Edit

Més wikis de Wikia.

Wiki aleatori