Fandom

Ilercavònia

Institut de l'Ebre

2.254pàgines en
aquest wiki
Add New Page
Discussió0 Share

L'Institut de l'Ebre és un centre educatiu d'estudis secundaris de Tortosa fundat el 1928.

Creat durant la Dictadura de Primo de Rivera (com l'Institut Joaquim Bau) va començar a funcionar el 1929. És un dels més antics de Catalunya i durant la seua història se l'ha conegut amb diferents noms: Escuela del Trabajo, Escuela de Maestría Industrial (o simplement Maestría) o Institut de formació professional (o Institut de FP).

L'edifici actual, emplaçat al barri de Ferreries, va ser construït per la Direcció General de Regiones Devastadas l'any 1949 (l'espai de l'antic Col·legi de primària de Ferreries però data del 1947). Amb la reforma educativa l'Institut va impartir estudis d'Educació Secundària Obligatòria (ESO) i de Batxillerat fins que el setembre de 2010 passaren a l'Institut de Tortosa,[1] creat per segregació d'aquest.

En l'actualitat el centre imparteix Cicles formatius de grau mitjà i de grau superior.

Vegeu també Edit

Notes i referències Edit

  1. Aquest centre d'educació secundària va ocupar les mateixes instal·lacions durant el seu primer any fins que el setembre de 2011 va obrir portes a l'antic Col·legi Nou Betània (fins l'estiu de 2015). En data 20/10/2011 el Consell Escolar de l'Institut va aprovar el seu canvi de denominació adoptant el nom d'Institut Cristòfol Despuig.

Enllaços externs Edit

Més wikis de Wikia.

Wiki aleatori