FANDOM

Tortosa des de La Suda- muralles de Remolins, Torre del Célio i Jardins del Príncep-6960

A la dreta de la foto, els Jardins del Príncep

Els Jardins del Príncep són uns jardins públics situats al vessant nord-est del Castell de la Suda, resseguint la muralla que va bastir Tortosa al segle XIV.

A més de ser un dels espais verds més importants de què compta la ciutat, acullen una important col·lecció d'escultures de Santiago de Santiago Hernández (Navaescurial, Ávila, 25/06/1925).

Els Jardins, situats al barri de Remolins, ocupen bona part de la zona ajardinada de l'antic Balneari d'en Porcar, fundat a finals del segle XIX per l'aleshores propietari Manel Porcar i Tió després de fer analitzar les aigües de les fonts que brollaven en l'indret i constatar les propietats medicinals que les caracteritzaven. Així, es va crear la infraestructura necessària per al seu funcionament, com també es van dissenyar els jardins de caire romàntic.

L'Ajuntament de Tortosa va adquirir el Balneari l'any 1970, però no va ser fins al 1989 que es va acordar rehabilitar l'espai que havia quedat degradat i en desús. La proposta de la Fundació José Celma Prieto de crear un museu d'escultures a l'aire lliure va ser ben acollida per l'Ajuntament. Així, el 23 setembre de 1991 van ser inaugurats els Jardins del Príncep[1] amb la presència del llavors príncep Felip -d'aquí el seu nom- i del president de la Generalitat, entre altres. La col·lecció escultòrica sota el títol L'home, la seva motivació i el seu destí, realitzada íntegrament per Santiago de Santiago, està formada per 24 grups escultòrics que, amb un llenguatge academicista, aborden el tema de l'home, la seua motivació i el seu destí.

Diferents moments històrics de la Humanitat queden plasmats en l'obra. Com a motiu central de la composició apareix un monòlit format per cossos humans, símbol de la lluita quotidiana de la dona i l'home en societat.

Des del 2015 des d'aquest espai els visitants poden accedir al brollador de l'antic balneari i a la muralla de Remolins.

Notes i referències Edit

  1. El març de 2013 l'Ajuntament de Tortosa va presentar els treballs de restauració, neteja i encerat de totes les obres escultòriques que van tenir un cost de 26.426 euros. Simultàniament s'instal·là una senyalització turística a tot l'entorn dels Jardins del Príncep, amb un cost de 5.520 euros.

Més wikis de Wikia.

Wiki aleatori