Fandom

Ilercavònia

Jesús

2.248pàgines en
aquest wiki
Add New Page
Discussió0 Share
Jesús
Localització

Jesús (Terme municipal de Tortosa)
Jesús
Jesús

Dades estadístiques
Municipi Tortosa
Altitud n/d
Coordenades 40.826557° N, 0.5076582° E

Jesús, també anomenat antigament el Raval de Jesús, és un poble del municipi de Tortosa que té una extensió de 16,36 quilòmetres quadrats. Se l'ha anomenat també el Raval de Sant Benet i el Raval de Sant Bernabé. El 2006 s'hi comptaven 3.786 habitants i actualment se superen els 4.000 habitants. Els seus habitants reben el nom de jesusencs.

Està situat a la riba dreta de l'Ebre, 2 km al nord-oest de la ciutat de Tortosa. Des del juny de l'any 1994 està constituït en Entitat municipal descentralitzada (EMD), gaudint d'una certa autonomia de gestió respecte al govern del municipi pel que fa referència a algunes competències. La seua població s'ha dedicat tradicionalment a l'agricultura.

Des del 1996 s'hi organitza la Fira de l'Oli de les Terres de l'Ebre.

També s'hi fa la Fira de Joan Cid i Mulet.

Escut i bandera Edit

L'escut heràldic oficial de l'EMD de Jesús, aprovat el 28 d'octubre de l'any 2009,[1] té el següent blasonament:

150px-Bandera de Jesús.svg.png

Bandera de l'EMD de Jesús.

Escut caironat: de sinople, una sènia i una mola d'argent acostades i acompanyades al cap d'una torre oberta d'or.

La seua bandera, aprovada el 21 de gener de l'any 2011, està formada per un fons verd fosc, amb una banda groga i blanca i un pal blanc.[2]

Patrimoni arquitectònic Edit

Vegeu també Edit

Notes i referències Edit

  1. Resolució GAP/3055/2009, de 28 d'octubre, per la qual es dóna conformitat a l'adopció de l'escut heràldic de l'Entitat Municipal Descentralitzada de Jesús (DOGC núm. 5.500 de 06/11/2009).
  2. Resolució del Departament de Governació i Relacions Institucionals 296/2011, de 21 de gener, per la qual es dóna conformitat a l'adopció de la bandera de l'EMD de Jesús (DOGC núm. 5.814 de 9/02/2011).
  3. Guia d'arquitectura de la Demarcació de l'Ebre; Antoni López i Daufí; pàg. 80; Ed. COAC-Demarcació de l'Ebre; Imp. Sistemes Comunicació Gràfica; ISBN: 84-88258-62-3.

Enllaços externs Edit

Més wikis de Wikia.

Wiki aleatori