FANDOM

Joquim Ginovart i Vidal va ser un artesà tallista.

El 1974 va ser guardonat amb la Medalla d'Arts Provincial.

Amb taller propi al barri de Ferreries de Tortosa els Ginovart elaboren des del 1947 baixos relleus de fusta –especialment de cedre- amb una temàtica molt sovint de caire històrico-monumental.

En l'actualitat -2017- continua l'activitat el seu fill Joaquim Ginovart Montserrat (Tortosa, 1954) tallista i restaurador de mobles. Amb l'ebenista dels Reguers Joaquim Marro Ferré, J. Ginovart va ser un dels artesans encarregats de fer realitat la nova caixa de transport del reliquiari de la Cinta. Realitzada en el marc de la celebració dels 400 anys de la fundació de la Reial Arxiconfraria de la Mare de Déu de la Cinta va beneir-se el 5 de febrer de 2017.[1]

Notes i referències Edit

  1. A la part exterior de les dues portes frontals hi ha tallades les imatges d'uns branquillons d'olivera i les de sant Pere i sant Pau. Als laterals la Mare de Déu de la Cinta, envoltada de núvols, al darrera la imatge del Reliquiari petit del 1742, i a la part superior de l'arca l'escut de la ciutat de Tortosa. Construïda en fusta autòctona dels Ports de Caro -cirerer del Mascar i noguera dels masets de Lino- i amb interior folrat de seda italiana podrà transportar el nou reliquiari de la Cinta construït pel taller d'orfebres Piró, a València.

Més wikis de Wikia.

Wiki aleatori