FANDOM

Josep Alcoverro i Amorós (Tivenys, 1835 – Madrid, 9/12/1908) va ser un escultor.

Se va formar a l'Escola Superior de Pintura i Escultura i al taller de l'escultor valencià Josep Piquer i Duart, a Madrid, on s'establí i realitzà la major part de la seua obra.

Va realitzar nombroses exposicions a Madrid, i va obtenir medalles a diverses exposicions Nacionals de Belles Arts. Va aconseguir la Segona Medalla a l'Exposició Universal de París (1889) i la Medalla Única a l'Exposició Universal de Chicago (1893).

És molt comú fixar com a data de defunció l'any 1910 (consta a moltes enciclopèdies espanyoles), però l'any correcte és el 1908, un any abans que Agustí Querol. A Madrid La Correspondencia de España de 10/12/1908 es feia ressò de la notícia. A Tortosa El Restaurador va publicar la notícia el dia 11 de desembre de 1908 (el mateix dia que el diari ABC a Madrid) i la publicació quinzenal regionalista La Veu de la Comarca ho va fer el 15 de desembre de 1908.

Obres Edit

  • 1867 Ismael desmaiat de set en el desert. Real Acadèmia de Belles Arts de San Carlos a València.
  • 1871 Bust de Rossini.
  • 1884 Jeremies.
  • 1892 Per a la Biblioteca Nacional d'Espanya. Madrid
    • - Monument a Sant Isidor
    • - Monument a Alonso Berruguete
    • - Monument a Alfons X el Savi
  • 1896 En la baralla. Museo de Huelva.[1]
  • 1902 Monument a Agustín Argüelles. Madrid
  • 1904 L'Economia i El Càlcul per a la façana del Banco Central Hispano de Madrid
  • 1907 L'Agricultura, al Monument a Alfons XII situat al Parc del Retiro de Madrid.

Notes i referències Edit

  1. En la pelea és un bronze de 71,5 x 23 x 21 cm, signat i datat al 1896. Al Museu de Huelva també s'exposa Polo un bust del 1928 de Santiago Costa i Vaqué.
Bibliografia:
  • Alcolea i Gil, Santiago (1989). Escultura Catalana del Segle XIX. Barcelona: Fundació Caixa de Catalunya.

Enllaços externs Edit