Fandom

Ilercavònia

Josep Bayerri i Raga

2.239pàgines en
aquest wiki
Add New Page
Discussió0 Share

Josep Bayerri i Raga (Tortosa, 20/10/1944) és un arquitecte tècnic i periodista.

Biografia Edit

Va nàixer a Tortosa el 20 d'octubre de l'any 1944 i és diplomat en arquitectura tècnica (especialitat d'urbanisme), graduat en periodisme, llicenciat en Ciències de la Informació i professor d'ensenyament secundari a l'àrea de tecnologia.

Al llarg del temps ha centrat la seva activitat en àmbits diferents: com a professional de l'arquitectura, la construcció i l'urbanisme (1968-1983); com a periodista i informador radiofònic (1964-1985), sent col·laborador-corresponsal de La Vanguardia, i treballant en la recerca pedagògica i la docència a Formació Professional i a l'Institut de Ciències de l'Educació (ICE) de la Universitat Politècnica de Catalunya (1982-1995).

Recuperada la Democràcia va tenir presència activa al món institucional, polític i sindical, ocupant diversos càrrecs. Va ser fundador del PSC (1972) i de l'Assemblea Democràtica del Baix Ebre (1973). El maig del 1983 va ser escollit regidor de l'Ajuntament de Tortosa per la candidatura d'UPM (Unió de Progrés Municipal). Fundador i director de diverses publicacions entre les que destaca el setmanari Ebre Informes del que va ser editor (1978-1985) i director (1978-1983). També ha obtingut diversos guardons literaris i ha escrit diversos treballs de recerca històrica a més a més d'estudis sòcio-econòmics.

El 28 juny de 2013 va rebre el Premi d'Honor de Comunicació Local de la Diputació de Barcelona.

Obra escrita Edit

  • Crónicas tortosinas 75; Josep Bayerri Raga, 1976. Impremta Monllau (Tortosa). DL: T-13-76.
  • Estudi dels sectors de la construcció a les comarques de l'Ebre; Tortosa, 1981; Col·legi d'Aparelladors de Tortosa.
  • Les terres de l'Ebre, encara un futur… ? Tortosa, 1985; Cooperativa Gràfica Dertosense. ISBN 84-86302-06-4.
  • La reconstrucció de Tortosa (1940-1957): actuació de l'organisme estatal Direcció General de "Regiones Devastadas" en la reconstrucció de Tortosa i altres pobles riberencs afectats per la Batalla de l'Ebre. Amb Carme Bayerri Polo. Orde de la Cucafera, 1993 (premi Ciutat de Tortosa, 1992). ISBN 84-604-5147-X.
  • 52 articles i tres reflexions; Barcelona, 1993.
  • Mig segle d'aparelladors a les terres de l'Ebre. Col·legi d'Aparelladors i Arquitectes Tècnics de les Terres de l'Ebre, 1994. ISBN 84-600-9039-6.
  • Teodoro González i la Tortosa de la Restauració a través de la premsa (1875-1902). Cooperativa Gràfica Dertosense; Tortosa, 1996. ISBN 84-86302-28-5.
  • La última carta de Marcelino Domingo (novel·la). Editorial Comuniter (Zaragoza).

Més wikis de Wikia.

Wiki aleatori