Fandom

Ilercavònia

Julio Moisés Fernández de Villasante

2.226pàgines en
aquest wiki
Add New Page
Discussió0 Share
Autorretrato de Julio Moisés Fernández De Villasante.jpg

Autoretrat de Julio Moisés Fernández de Villasante

Julio Moisés Fernández de Villasante (Tortosa, 9/01/1888 - Suances, Cantàbria, 22/07/1968) va ser un retratista.

Va passar la seua infància i adolescència a Cádiz i Galícia. L'any 1912 va obtenir la tercera medalla en l'Exposició de Madrid (El Restaurador de 24/04/1915) per la seua obra El Santero. A causa de la Guerra Civil Espanyola el Museu de Tortosa va perdre-la juntament amb un altre quadre seu: La romeria.

L'Estat va adquirir l'any 1915 la seua obra Seminaristes de Vich.[1] Va ser director de la Escuela de Bellas Artes el 1946 i membre de la Real Acadèmia de Bellas Artes de San Fernando de Madrid el 1947.

La Real Casa de la Aduana -Ministeri d'Economia- de Madrid conserva dos retrats del seu pincell: José Larraz López (157 x 117 cm; 1941), ministre d'Hisenda entre 1939 i 1941, i el retrat del sacerdot Ángel Herrera Oria (135 x 110 cm).

La seua obra Venus davant el mirall (115 x 147 cm) va assolir una cotització de 1.300.000 pessetes l'octubre de 1993 i La mujer del cántaro de cobre (1921; 97 x 80 cm) els 6000 Euros el juliol del 2007.

Vegeu també Edit

Notes i referències Edit

  1. El Restaurador de 21/07/1915. El quadre Seminaristes de Vic (2,40 x 2 m) se troba al Museu de Càdis com a dipòsit del Museu del Prado. En un primer pla, sobre un fons de muntanyes, hi ha representats quatre joves seminaristes que van acompanyats d'un llebrer negre.

Més wikis de Wikia.

Wiki aleatori