FANDOM

L'Hospitalet de l'Infant és un poble del municipi de Vandellòs i l'Hospitalet de l'Infant (Baix Camp). Està situat a la costa, a la dreta de la desembocadura del riu de Llastres, al límit amb el terme de Mont-roig del Camp.

El 1865 s'hi va establir l'estació del ferrocarril de Barcelona a València. La instal·lació de la Central nuclear de Vandellòs ha contribuït a l'expansió demogràfica (en l'actualitat més de 4.800 persones).

Al poble s'hi troben les restes de l'hospital construït a mitjan segle XIV (1344), per voluntat de l'infant Pere d'Aragó i d'Anjou, fill de Jaume el Just i Blanca de Nàpols, i que ha donat el nom a la població. L'hospital del Coll de Balaguer (tal com és citat en documents medievals) va ser aixecat per oferir allotjament a religiosos, viatgers i mendicants que transitaven per la ruta entre Barcelona i València.

Monuments i llocs d'interès Edit

  • Platges de la localitat. La platja de l'Arenal, la més extensa; la platja de la Punta del Riu, al costat del port esportiu; i la platja naturista del Torn, ubicada dins d’un espai natural anomenat les Rojales.

Enllaços externs Edit

Més wikis de Wikia.

Wiki aleatori